רשות החשמל: התעריף יתייקר ב-5.7%; הסיבה – משבר האנרגיה

צבי טסלר No Comments on רשות החשמל: התעריף יתייקר ב-5.7%; הסיבה – משבר האנרגיה

על פי הודעת הרשות, הגורם המרכז לעלייה הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה בלמעלה מ-100% וכ-23% מסך הייצור המשקי (של חשמל) נעשה באמצעות פחם

אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות החשמל הודיעה כי תעריף החשמל יתייקר החל ממחר (שלישי) ב-5.7%. על פי הודעת הרשות, הגורם המרכז לעלייה הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה בלמעלה מ-100% וכ-23% מסך הייצור המשקי (של חשמל) נעשה באמצעות פחם.

עוד צויין בהודעה, כי החל מהשנה הקרובה שיעור הייצור בפחם צפוי לרדת בהדרגה עד להפסקה מוחלטת של השימוש בו ב-2026. התעריף לשנה זו מגלם כבר הפחתה של כ-20% בכמות הפחם המשמש לייצור חשמל ביחס לצריכת הפחם בשנת 2021.

ברשות הסבירו עוד כי העלייה במחירי הפחם באה על רקע משבר האנרגיה העולמי שהוביל לעליה במחירי הדלק בכל העולם לרבות מחירי גז טבעי, נפט ופחם כאמור.

שר האוצר, אביגדור ליברמן התייחס לפני זמן קצר לעליית המחירים: "לגבי עליית המחירים – צריך להבין שעליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם, למשל התייקרות החשמל בישראל ב-5.7% ולצורך השוואה בברטניה ההתייקרות היא ב- 34% ובשוודיה 35%.

"אי אפשר להתעלם גם מעליית המחירים של חבית נפט שהיא סביב 88 דולר לחבית. הגז עלה ב-77 אחוזים וההובלה הימית עלתה ב-640 אחוזים מאז תחילת גל הקורונה ולכן יש עליות בכל העולם. אצלנו העליות הן הכי מתונות והמשק עובד.

"יחד עם זאת, בכל נושא ההתייקרות לא ניתן ליצרני המזון והיבואנים לנצל את המצב באופן ציני, אנחנו מסתכלים על המאזנים של החברות, על הרווחיות ועל משיכת הדיווידנדים וגם על שער החליפין של השקל מול יתר המטבעות. לכן כשאני מסתכל על החברות אני רואה ניצול ציני, אנחנו נחכה עד סוף היום לתשובה מאותן חברות ואם לא נקבל אותה, אני ושרת הכלכלה נפנה לרשות התחרות, לרשות ההגבלים העסקיים, לוועדת המחירים ונפעיל אותן לדרוש הסברים מדוע החברות השונות החליטו להעלות מחירים".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו הגיב: "הדלק עולה. מחירי המזון עולים. המיסים עולים. עכשיו גם החשמל מתייקר. בנט מעלה את יוקר המחייה ולא נותן שום סיוע כלכלי לאזרחים ולעסקים".

ח"כ אלי כהן: ‏חברת חשמל הרוויחה בשנת 2021 יותר ממיליארד שח. במקום להעלות את המחיר צריך להוריד. ממשלה מנותקת".

אתמול דווח כי בתחילת החודש הבא, ביום שלישי הקרוב יעלה גם מחיר הדלק ב-33-35 אגורות נוספות לליטר בנזין. גם זאת, על רקע משבר האנרגיה העולמי והתייקרות מחירי הנפט.

לאחר ההתייקרות, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי יהיה 6.71 שקלים. התוספת בעד שירות מלא תישאר ללא שינוי ותעמוד על 21 אגורות לליטר.



0 תגובות